Cloud Engineer

Poskytuji služby v oblasti podnikových informačních systémů. Mým cílem je navrhnout a udržovat spolehlivou infrastrukturu informačních systémů, která pokrývá celou řadu požadavků stanovených IT strategií.

Consultancy Optimalisation Clouds

Problém s tiskem přes RDP, Event ID 372

Tisk přes terminálové služby patřil mezi problematické služby už na Windows serveru 2003. V této verzi bylo vždy nutno nainstalovat stejné ovladače k tiskárnám jak na Desktopu tak na Terminálovém serveru. Pokud hovořím o stejném ovladači, tak hovořím o stejném release ovladačů pro Desktop tak Server.  Poté v lepším případě vše fungovalo bez problémů.

Na terminálovém serveru pro verzi Windows Server 2012 jsem narazil na problém s tiskem u tiskárny HP LaserJet M1120 MFP. Tiskový server pro Terminálové služby na WS 2012 má implementovaný ovladač Remote Desktop Easy Print, který slouží právě pro tisk přes Terminálové služby (pro přesnost na WS 2012 se již nehovoří o Terminálových službách, ale o Remote Desktop services) . Zmiňovaná HP tiskárna však nechtěla přes Remote Desktop Easy Print ovladač tisknou a tisk skončil s chybovým hlášením Test page failed to print. Would you like to view the print troubleshooter for assistance? V logu byla chyba s Event ID: 372, Microsoft-Windows-PrintServices.

Řešení jsem našel následující.

1. Na server nainstalovat ovladač tiskárny HP

2. Dále je nutné, aby server při tisku dal přednost HP ovladači před ovladačem Remote Desktop Easy Print. To se nastaví ve skupinových politikách na serveru GPEDIT.msc v lokaci: Computer Configuration -> Administrative templates -Windows Components -> Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host -> Printer Redirection”. 

Use Remote Desktop Easy Print printer drive first nastavit na DISABLED.

3. Spustit GPUPDATE/FORCE

Po tomto nastavení mi tiskárna HP již v pořádku tiskla.